NEWS

AKADEMIA INSPIRACJI MAKRO W NOWEJ ODSŁONIE

Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska prezentuje odświeżoną Akademię Inspiracji. Uroczyste otwarcie odbyło się 11. i 12. maja w Warszawie

To wyjątkowe miejsce, łączące specjalistów z branży gastronomicznej, przeszło prawdziwą transformację wizerunkową. Podczas uroczystego dwudniowego re-otwarcia 11 i 12 maja, klienci, dziennikarze i pracownicy MAKRO mieli okazję zobaczyć budynek przy Al. Jerozolimskich 184 w Warszawie w odnowionej odsłonie.

MAKRO przygotowało dla gości wiele atrakcji, m.in. symboliczne przecinanie wstęgi, eksperymenty w kuchennym laboratorium oraz spotkania z ekspertami w specjalnych strefach smakowych: z inspiracjami czekoladowymi, winnymi, piwnymi, koktajlowymi i kawowymi oraz z nowalijkami produktowymi i biznesowymi. O najnowszych trendach w świecie gastronomii opowiadała strateg marketingowy Weronika Lewandowska. Dziennikarka i prezenterka Katarzyna Burzyńska-Sychowicz przekonywała, że można przygotowywać desery bez cukru. Natomiast szef kuchni Jan Kuroń poprowadził warsztaty z kulinarnej ekonomii i sprytnego gotowania z resztek. Do racjonalnego gospodarowania żywnością i ograniczania jej marnowania zachęcała także Maria Kowalewska z Federacji Polskich Banków Żywności. Na gości czekały quizy i konkursy z nagrodami takimi jak: książki z autografami, przewodniki, sprzęt kuchenny, kawy i wina.

Akademia Inspiracji oferuje merytoryczne i praktyczne wsparcie dla partnerów biznesowych i klientów MAKRO. To miejsce, w którym eksperci doświadczeni w różnych dziedzinach nie tylko przekazują wiedzę niezbędną do codziennego prowadzenia biznesu, ale też rozbudzają pasję. W ofercie Akademii Inspiracji znajdują się m.in. warsztaty live cooking oraz szkolenia baristyczne, sommelierskie, kelnerskie czy kulinarne. Natomiast z myślą o pracownikach i kierownikach MAKRO funkcjonuje Akademia Aktywnej Sprzedaży.


POLSKI SOMMELIER WICEMISTRZEM EUROPY!

Piotr Pietras srebrnym medalistą Mistrzostw Europy Sommelierów! W konkursie zakończonym właśnie w Wiedniu Pietras zajął drugie miejsce za Raimondsem Tomsonsem z Łotwy.

Pietras – zwycięzca Mistrzostw Polski Sommelierów w dwóch ostatnich edycjach zawodów – konkurował
z 36 uczestnikami mistrzostw. W ścisłym finale zmierzyli się Raimonds Tomsons, David Biraud z Francji i Julia Scavo z Rumunii.

- Drugie miejsce Piotra w finale ME to kombinacja szerokiej wiedzy, ciężkiej pracy, determinacji
i umiejętności koncentracji. Tylko jeśli występują razem dają efekt w postaci tytułu Wicemistrza Europy – mówi Piotr Kamecki z Wine Taste, prezes Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. - Piotr korzystał z wiedzy i zasobów naszego stowarzyszenia oraz coachingu byłego Mistrza Europy, Isa Bal. Jest przykładem dla młodych sommelierów. Osobiście bardzo się cieszę, widząc zaangażowanie jego następców i rosnące znaczenie tego zawodu w Polsce - dodaje.

Piotr Pietras ma 29 lat, pochodzi z Kołobrzegu. Karierę zaczynał w poznańskiej restauracji Cucina, teraz pracuje w Launceston Place w Londynie.

Tymczasem kolejna, 17. edycja Mistrzostw Polski Sommelierów już 27 maja w Warszawie. W zmaganiach o tytuł mistrza Polski weźmie udział około dwudziestu najlepszych sommelierów – członków Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.


 


JUŻ WKRÓTCE TRZECIA EDYCJA RIESLING WEEK

W dniach 8-28 maja, na terenie całej Polski odbędzie się trzecia edycja Riesling Week. W akcji wezmą udział restauracje, wine-bary oraz sklepy specjalistyczne.

Celem wiosennej kampanii, promującej niemieckiego Króla Win, jest promowanie jakości i wspaniałego smaku niemieckiego Rieslinga. Riesling jest jedną z najznakomitszych odmian winorośli, która od kilku lat przeżywa renesans w skali światowej. Także z punktu widzenia kuchni polskiej i jej gamy smaków, Riesling na polskich stołach powinien zostać stałym bywalcem. Riesling potrafi w wyjątkowy sposób potrafi udoskonalić kiszoną kapustę, młodą kapustę z koperkiem i kminkiem, a także zakąski podawane z sosami chrzanowym lub koperkowym. Riesling jest także idealny do tatara wołowego, gołąbków w sosie pomidorowym, czy ryb słodkowodnych.

Niemcy są największym producentem Rieslinga na świecie. Powierzchnia upraw wynosi ponad 23, 4 tys. ha, co stanowi ok. 60% uprawy tej winorośli na ziemi. Najwięcej Rieslinga uprawia się w regionach Palatynatu, Mozeli i Hesji Nadreńskiej.

„Wiosenna akcja promocyjna Rieslinga jest organizowana przez Niemiecki Instytut Wina – organizację działającą na rzecz promocji wina niemieckiego na świecie. Podczas Tygodni Rieslinga goście będą mieli możliwość wzięcia udziału w licznych degustacjach i warsztatach winiarskich oraz skorzystania z atrakcyjnych ofert i rabatów.

Zapraszamy miłośników wina niemieckiego do skosztowania najlepszych Rieslingów! W tym roku akcja będzie przeprowadzona w około 200 miejscach. Promocje odbędą się w niemal 30 miastach od Świnoujścia aż do Rzeszowa. Informacje o miejscach promocji znajdą Państwo na http://www.winaniemieckie.pl/riesling-weeks/ oraz na https://www.gdziezjesc.info”.

Partnerami akcji są: Food Service, Kobiety i Wino, Magazyn Wino, Powinowaci, Vinisfera, Winicjatywa, i portal gdziezjesc.

„Polska należy do czołówki krajów, które eksportują niemieckie wina. Wartość eksportu wina niemieckiego do Polski wzrosła w ostatnich sześciu latach o 30%. Export wina niemieckiego do Polski w 2016 wyniósł 34 tyś hl. Polska należy przy tym do TOP-10 importerów wina niemieckiego”, - mówi kierownik Przedstawicielstwa DWI w Warszawie, Anna Gmurczyk.


MAGAZYN

Nr 166/2017

NA OKŁADCE: Restaurator Piotr Popiński.
W ŚRODKU: wywiad z Henrym McGovernem, założycielem firmy AmRest, prowadzącej ponad 1200 restauracji w 13 krajach świata


PARTNERZY

Advertisement