NEWS

TYTUŁ NAJLEPSZEGO BARMANA GLOBU DLA KANADYJKI

Dobiegł końca finał World Class 2017 w Meksyku. Polskę reprezentował Janusz Lemiesz z Warszawy. Po raz drugi w 9-letniej historii konkursu trofeum trafiło w kobiece ręce: Kanadyjki, Kaitlyn Stewart. Nabór do kolejnej edycji ruszy jesienią tego roku.

Informacja prasowa, sierpień 2017

Do tegorocznej edycji World Class zgłosiło się ponad 10 000 kandydatów z całego świata. Po sukcesie w krajowych etapach, najlepsi barmani z 55 krajów spotkali się pod koniec sierpnia w Meksyku. W tym gronie znalazło się 17 Europejczyków, a wśród nich Janusz Lemiesz z warszawskiego Baru Koszyki.

– Nie bez powodu World Class uchodzi za najtrudniejszy wśród konkursów barmańskich. Wymaga perfekcyjnego przygotowania, świetnego rzemiosła i instynktu, bo szczegóły wybranych zadań poznaliśmy bezpośrednio przed ich rozpoczęciem. Zaskoczyła mnie skala przedsięwzięcia, a także inspirująca i rodzinna atmosfera, która na pewno zaowocuje przyjaźniami na lata. Poziom był hiperwysoki, dlatego do kraju wracam z paletą nowych smaków, pomysłów i motywacją. Widoczny w konkursie trend kulinarny w Polsce jest już całkiem silny, za to potencjał tkwi w proekologicznym podejściu do pracy i samych koktajli oraz autorskich serve, stanowiących specjalność lokalu – mówi Janusz Lemiesz, finalista World Class Competition w Meksyku.

Polak zaprezentował świetną formę w czterech ćwierćfinałowych wyzwaniach. W konkurencji „Cocktails at Home” przedstawił własną wersję Krwawej Mary i koktajl na bazie technik kulinarnych i produktów z domowej spiżarni. Z przysłowiowej domówki trafił do meksykańskiej kuchni „Heat of the Moment”, by zmierzyć się z lokalnymi składnikami. Z myślą o wyzwaniach środowiskowych, w konkurencji „Mex-Eco” zaprezentował swoją wizję eko-koktajlu. Na koniec dał popis własnego „Signature Serve”.

Do półfinału zakwalifikowało się 10 barmanów z Austrii, Australii, Danii, Japonii, Kanady, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Turcji i Wielkiej Brytanii. Zmierzyli w klasycznej konkurencji na czas, zorganizowanej w szczególnej oprawie ukochanej przez Meksykan dyscypliny wrestlingu – ringu „Lucha Libre”, z udziałem lokalnych bohaterów. Po finałowej konkurencji „Top 4” z rąk barmanki roku 2016, francuzki Jennifer Le Nechet, globalne trofeum World Class 2017 odebrała Kaitlyn Stewart z Kanady.


WITEK IWAŃSKI SZKOLI KOLEJNE MŁODE TALENTY

Michał Socha i Maciej Małecki to dwaj uczniowie z Warszawy, którzy - dzięki programowi Szef dla Młodych Talentów - mogli rozwijać swoje kulinarne umiejętności w restauracji Aruana w Hotelu Narvil Conference & Spa w Serocku.

Jak zgodnie twierdzą – gotowanie w takim obiekcie i w jednej kuchni ramię w ramię z tak znakomitym szefem było dla nich niezwykle cennym i rozwijającym doświadczeniem. Dla Maćka praca w hotelowej kuchni była nowością. Jak sam przyznaje, na początku przeraził go ogrom budynku – kilkanaście chłodni i dwie kuchnie. Jednak szybko odnalazł się zarówno w miejscu pracy, jak i w ekipie kucharzy. W szczególności docenia zaangażowanie szefa kuchni: Witek Iwański nie wydaje tylko poleceń innym, bardzo ciężko pracuje i gotuje razem z zespołem. Z kolei Michał dodaje, że bardzo dużo nauczył się nie tylko od szefa kuchni, ale i innych kucharzy: Cała ekipa była niezwykle pomocna i chętnie dzieliła się swoim doświadczeniem. Mogliśmy uczyć się tutaj najbardziej aktualnych i nowoczesnych technik oraz obcować z nowym, używanym w najlepszych restauracjach sprzętem.
Michał przyznaje, że już od dzieciństwa wiedział, że chce być kucharzem.

Na co dzień uwielbia eksperymentować – znajduje przepisy w gazetach i czasopismach, a potem je udoskonala, metodą prób i błędów tworząc nowe potrawy. Twierdzi, że do gotowania są potrzebne nie tylko umiejętności, ale i pasja: Nie ma co ukrywać – to praca w ciężkich warunkach, jest gorąco i wilgotno, a godziny pracy są długie, ale ja to uwielbiam. Z kolei dla Maćka na co dzień największą motywacją i inspiracją jest jego narzeczona która gustuje w tajskiej kuchni. To dzięki niej specjalnością młodego kucharza stały się ostre potrawy i dania jednogarnkowe.
Staż w restauracji Aruana był dla młodych kucharzy także szansą na poznanie nowych smaków. Dla Maćka nowością był kwaśny i świeży w smaku hibiskus, kiszony niedźwiedzi czosnek czy fermentowane pomidory. Z kolei Michał najlepiej wspomina deser przygotowywany przez szefa – rabarbar z czereśnią i czarnym bzem oraz nietypowe chipsy ze skóry z kurczaka. W Aruanie mogłem pracować z nieznanymi mi dotąd produktami, m.in. dziką kaczką. Nauczyłem się także nowych sposobów układania dań na talerzach, których nie widziałem nigdy wcześniej w Polsce – opowiada Michał.
Witek Iwański przyznaje, że chłopcy pozytywnie zaskoczyli go swoim doświadczeniem: Maciek i Michał są profesjonalistami, mają na swoim koncie już kilka lat pracy w prestiżowych restauracjach. Cechuje ich estetyka kulinarna, wiedzą, jak powinno wyglądać stanowisko pracy, szybko się uczą. – mówi o swoich wrażeniach ze staży. I dodaje: W edukacji młodych talentów najważniejsze jest wyznaczenie im kierunku – pokazanie, w jakich restauracjach jest najlepszy poziom, gdzie najbardziej dba się o produkty, wykorzystuje się rzetelne techniki kulinarne i nie idzie się na skróty. Właśnie takim szefem kuchni stara się być on sam.

Szef dla Młodych Talentów to jedyny tego typu program edukacyjny w Polsce, skierowany do uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy, którzy zdobywają pierwsze doświadczenia w karierze. W ramach programu MAKRO Polska organizuje co miesiąc Miksery Kulinarne – bezpłatne spotkania edukacyjne, podczas których odbywają się pokazy kulinarne wybitnych szefów kuchni i prelekcje wyjątkowych postaci w świecie gastronomii. Na zdobywców najlepszych wyników w quizach sprawdzających wiedzę na Mikserach czekają staże w prestiżowych polskich restauracjach.


MARKETINGOWCY NAJCHĘTNIEJ CZYTAJĄ "MEDIA & MARKETING POLSKA"

Z radością informujemy, że magazyn Media i Marketing Polska (MMP) oraz Serwis Internetowy MMP24 zostały bardzo wysoko ocenione przez wszystkich uczestników rynku reklamowego w badaniu popularności mediów przeprowadzonym przez blogerów ze ScreenLovers.

Pracownicy domów mediowych, biur reklamy i reklamodawcy wskazywali z jakich źródeł informacji
i jak często korzystają oraz oceniali, które z nich są najbardziej merytoryczne i wiarygodne.  

Jak pokazują wyniki badania niemal połowa pracowników domów mediowych regularnie czyta magazyn Media i Marketing Polska, a 59% uznaje nasze pismo i nasz serwis internetowy za najbardziej wiarygodne źródła informacji i to nie tylko tych branżowych! To daje nam pierwsze miejsce w Polsce pod względem jakości merytorycznej publikowanych tekstów. Ponadto 9 na 10 respondentów w tej kategorii prenumeruje serwis internetowy MMP24.

Z przyjemnością odnotowujemy również fakt, że jedna czwarta pracowników biur reklamy czyta regularnie nasze pismo, a 69% respondentów w tej grupie doceniło jakość merytoryczną prezentowanych materiałów.  

Natomiast specjaliści, którzy na co dzień zlecają emisję reklam, najchętniej ze wszystkich badanych grup sięgają po prasę drukowaną i najczęściej wybierają właśnie magazyn Media i Marketing Polska. Co równie ważne nasi redakcyjni koledzy z Media i Marketing Polska – Piotr Machul i Maciej Florek znaleźli się wśród szczególnie cenionych dziennikarzy piszących o rynku mediów/reklamy.

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom badania za oddane na nas głosy, a ScreenLovers za wnikliwą analizę rynku.

Więcej informacji o samym badaniu na http://screenlovers.pl/


MAGAZYN

Nr 172/2018

NA OKŁADCE: Z zamiłowania do dobrego jedzenia. Krzysztof Janiszewski, restaurator.
W ŚRODKU: gastronomiczny potencjał Instagrama. Czy social media są niezbędne w marketingu restauracji?


PARTNERZY

Advertisement