NEWS

ZA NAMI GAULT&MILLAU TOUR 2017 W KRAKOWIE

Najlepsi szefowie kuchni z Południowej Polski wybrani - przedstawiamy wyniki.

Podczas trzeciego Gault&Millau Tour 2017, który odbył się 4 września br. w restauracji l’atmosphere w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport w Balicach, przyznano pięć regionalnych nagród dla najlepszych szefów kuchni z Małopolski, Podkarpacia, Bieszczad
i Górnego Śląska. Pamiętajcie o tych restauracjach, w których szefują nagrodzeni, szukając miejsc, gdzie można zjeść coś naprawdę wyjątkowego.

Na wydarzenie przybyło ponad 150 gości – szefów kuchni z województw małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego, by wymieniać się doświadczeniem, podpatrzeć najnowsze trendy kulinarne i spróbować regionalnych produktów, wykorzystywanych do przygotowania popisowych dań przez zwycięskich szefów kuchni.

Regionalne nagrody Gault&Millau w pięciu kategoriach otrzymali:
Szef Roku – Dominik Duraj, restauracja Villa Gardena (Chorzów)
Szef Jutra – Daniel Myśliwiec, restauracje Karakter / Zazie Bistro (Kraków)
Młody Talent – Michał Cienki, restauracja Amarylis (Kraków)
Kobieta Szef – Patrycja Stefanów-Kot, Restauracja Koncertowa (Krynica-Zdrój)
Szef Kuchni Tradycyjnej – Miłosz Kowalski, restauracja l’atmosphere (Kraków-Balice)

Wszyscy zwycięzcy po wręczeniu nagród pokazali swój kunszt kulinarny. W ciągu dwudziestu minut, przy specjalnej mobilnej wyspie, przygotowali swoje popisowe dania. Były to m.in. łosoś marynowany gorczycą i miodem z sałatką z glonów wakame
z imbirem, mango i koprem włoskim; pierś kaczora z foie gra, śliwką i chrzanem,
a na deser kula z mlecznej czekolady z kremem angielskim o smaku tytoniu i galaretką z wina jarzębinowego. Potem był czas na degustację dań dla wszystkich gości wydarzenia.

"Food Service" jest patronem medialnym wydarzeń GM Tour.


23. URODZINY MAKRO POLSKA

Z tej okazji firma przygotowała dla swoich klientów specjalne oferty produktowe i konkursy

Warszawa, 30 sierpnia 2017

Sieć hurtowni MAKRO istnieje w Polsce już od 23 lat. Z tej okazji zaprasza wszystkich klientów do wspólnego świętowania, przygotowała dla nich specjalną ofertę produktową, promocje, rabaty i konkursy. Twarzą kampanii jest znany szef kuchni – Michel Moran.

23. urodziny MAKRO Polska są okazją do podziękowania klientom za ich wieloletnią lojalność i wspólnego świętowania. W tym celu sieć hurtowni przygotowała specjalnie dla nich ofertę produktową, która będzie się tematycznie zmieniać co dwa tygodnie i dotyczyć różnych kuchni:
- włoskiej (29 sierpnia – 11 września),
- francuskiej (12-25 września),
- greckiej (26 września – 9 października),
- hiszpańskiej (10-23 października).

W halach MAKRO będą czekać degustacje, akcje kuponowe oraz ponad 1000 produktów w urodzinowych cenach.

Klienci mogą także wziąć udział w urodzinowej loterii, w której do wygrania jest łącznie 20 dwuosobowych wycieczek do Rzymu, Aten, Paryża i Madrytu oraz cztery samochody marki Skoda. Pierwsze nagrody – pięć dwuosobowych wycieczek do Włoch i samochód Skoda Fabia – zostaną rozlosowane wśród klientów sieci, którzy zrobią zakupy za minimum 250 zł netto między 29 sierpnia a 11 września, a następnie zarejestrują się na www.makro-bonusy.pl.

Do świętowania urodzin MAKRO przyłączyła się także Coca-Cola, która zachęca do zakupu swoich produktów i wzięcia udziału w loterii – do wygrania są bony na zakupy w MAKRO oraz Fiat Qubo.

Co więcej, z okazji swojego 23-lecia w Polsce, MAKRO przygotowało specjalną odsłonę Punktomanii. To program lojalnościowy, w ramach którego klienci zbierają punkty za zakupy, a następnie mogą wymienić je na atrakcyjne rabaty przy zakupie produktów z katalogu. W urodzinowej edycji czeka ponad 70 pozycji, w tym wysokiej klasy sprzęty elektroniczne, m.in. ekspresy do kawy czy wielofunkcyjne narzędzie kuchenne. To najbardziej obszerna oferta Punktomanii w historii MAKRO Polska.

Więcej informacji o ofercie produktowej, konkursach, promocjach i Punktomanii można znaleźć na: www.makro.pl oraz www.makro-bonusy.pl.


TYTUŁ NAJLEPSZEGO BARMANA GLOBU DLA KANADYJKI

Dobiegł końca finał World Class 2017 w Meksyku. Polskę reprezentował Janusz Lemiesz z Warszawy. Po raz drugi w 9-letniej historii konkursu trofeum trafiło w kobiece ręce: Kanadyjki, Kaitlyn Stewart. Nabór do kolejnej edycji ruszy jesienią tego roku.

Informacja prasowa, sierpień 2017

Do tegorocznej edycji World Class zgłosiło się ponad 10 000 kandydatów z całego świata. Po sukcesie w krajowych etapach, najlepsi barmani z 55 krajów spotkali się pod koniec sierpnia w Meksyku. W tym gronie znalazło się 17 Europejczyków, a wśród nich Janusz Lemiesz z warszawskiego Baru Koszyki.

– Nie bez powodu World Class uchodzi za najtrudniejszy wśród konkursów barmańskich. Wymaga perfekcyjnego przygotowania, świetnego rzemiosła i instynktu, bo szczegóły wybranych zadań poznaliśmy bezpośrednio przed ich rozpoczęciem. Zaskoczyła mnie skala przedsięwzięcia, a także inspirująca i rodzinna atmosfera, która na pewno zaowocuje przyjaźniami na lata. Poziom był hiperwysoki, dlatego do kraju wracam z paletą nowych smaków, pomysłów i motywacją. Widoczny w konkursie trend kulinarny w Polsce jest już całkiem silny, za to potencjał tkwi w proekologicznym podejściu do pracy i samych koktajli oraz autorskich serve, stanowiących specjalność lokalu – mówi Janusz Lemiesz, finalista World Class Competition w Meksyku.

Polak zaprezentował świetną formę w czterech ćwierćfinałowych wyzwaniach. W konkurencji „Cocktails at Home” przedstawił własną wersję Krwawej Mary i koktajl na bazie technik kulinarnych i produktów z domowej spiżarni. Z przysłowiowej domówki trafił do meksykańskiej kuchni „Heat of the Moment”, by zmierzyć się z lokalnymi składnikami. Z myślą o wyzwaniach środowiskowych, w konkurencji „Mex-Eco” zaprezentował swoją wizję eko-koktajlu. Na koniec dał popis własnego „Signature Serve”.

Do półfinału zakwalifikowało się 10 barmanów z Austrii, Australii, Danii, Japonii, Kanady, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Szwecji, Turcji i Wielkiej Brytanii. Zmierzyli w klasycznej konkurencji na czas, zorganizowanej w szczególnej oprawie ukochanej przez Meksykan dyscypliny wrestlingu – ringu „Lucha Libre”, z udziałem lokalnych bohaterów. Po finałowej konkurencji „Top 4” z rąk barmanki roku 2016, francuzki Jennifer Le Nechet, globalne trofeum World Class 2017 odebrała Kaitlyn Stewart z Kanady.


MAGAZYN

Nr 172/2018

NA OKŁADCE: Z zamiłowania do dobrego jedzenia. Krzysztof Janiszewski, restaurator.
W ŚRODKU: gastronomiczny potencjał Instagrama. Czy social media są niezbędne w marketingu restauracji?


PARTNERZY

Advertisement