NEWS

UKAZAŁ SIĘ PRZEWODNIK MICHELIN SEUL 2018

Dwie nowe restauracje otrzymały swoją drugą gwiazdkę: Jungsik and Kojima.

Szef Jungsik Yim prowadzi swoją restaurację w Seulu zarządza także restauracją w Nowym Jorku, która również ma dwie gwiazdki Michelin.

W kategorii restauracji z trzema gwiazdkami nie ma zmian: utrzymały je restauracje Gaon i La Yeon.

Joo Ok, Exquisine, Dosa, Table for Four to nowe restauracje z jedną gwiazdką. W sumie w przewodniku znalazły się aż 23 restauracje.

Oto pełna lista wszystkich restauracji:

Trzy gwiazdki:
Gaon
La Yeon
 
Two Stars:
Gotgan
Kojima - New
Jungsik - New
Kwon Sook Soo
 
One Star:
Alla Prima
Dining in Space
Bicena
Balwoo Gongyang
Dosa - New
Exquisine - New
Jin Jin
Joo Ok - New
Keunkiwajip
L’Amitié
Ristorante Eo
Mingles
Soigné
Table for Four - New
Votre Maison
Yu Yuan
Zero Complex
 


MIKSER KULINARNY MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Podczas pokazu kulinarnego Wojciech Harapkiewicz (szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju) oraz Paweł Oszczyk („Szef Roku” Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016) zaprezentowali bogactwo mięs i ich zastosowań w kuchni oraz przygotowali takie dania, jak pastrami z kaczki, tatar z sarny czy stek z jelenia. Natomiast Tomasz Górski, starszy specjalista ds. mięsa w MAKRO Polska, opowiedział uczniom m.in. o rodzajach mięsa, wskaźnikach jakości i warunkach przechowywania. Dorota Minta – psycholog i doradca rozwoju osobistego – udzieliła prelekcji o tym, jak osiągnąć sukces w branży gastronomicznej.

Październikowe wydarzenie w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie otworzyło drugą edycję programu Szef dla Młodych Talentów. To jedyny program odpowiedzialności społecznej w Polsce, prowadzony z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni. Partnerzy programu to Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska oraz ChemaN.


POLACY WYDAJĄ CORAZ WIĘCEJ NA POSIŁKI NA MIEŚCIE

Polacy wydają coraz więcej w restauracjach. Kwota zostawiana w lokalach, zarówno w ciągu tygodnia, jak i podczas weekendowych wyjść, wynosi od 10 do 30 zł - takiej odpowiedzi udzieliło 32 proc. respondentów badania "Polska na Talerzu 2017".

Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę. Co z napiwkami? Zostawiamy je coraz częściej. - Rozwój trendów gastronomicznych pokazuje, że Polacy coraz częściej korzystają z restauracji. W stosunku do ubiegłego roku ten wzrost jest ponad 3 procentowy. Dojrzewamy też do tego, żeby za dobrą pracę za dobrą obsługę, jakość jedzenia nagradzać napiwkami. Napiwki zazwyczaj wynoszą 10 procent wartości rachunku. Z własnej perspektywy mogę powiedzieć, że jest to doceniane przez obsługę – mówi newsrm.tv Paweł Oszczyk, „Szef Roku” Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016.

Jak pokazał raport „Polska na Talerzu 2017” Polacy cenią sobie wysoką jakość dań (62 proc. respondentów), przystępne ceny (52 proc. respondentów) oraz dogodną lokalizację (29 proc. respondentów). To właśnie te trzy czynniki miały największy wpływ na decyzję dotyczącą ponownego odwiedzenia lokalu. Choć ,,obsługa” uplasowała się w tym roku dopiero na czwartym miejscu (27 proc. respondentów), aż 89 proc. przebadanych potrafiła wskazać zachowania personelu, które są dla nich nieakceptowalne. Brak zainteresowania klientem ze strony obsługi to problem, który przebadani ocenili jako najbardziej uciążliwy – aż 70 proc. irytuje długi czas oczekiwania na kelnera, danie, bądź rachunek. Drugim istotnym problemem, dla ponad połowy przebadanych, jest nieutrzymywanie czystości w lokalu.

- Dzisiaj restauracja nie jest tylko miejscem gdzie „tankujemy brzuszek”, tylko jest to miejsce, w którym sympatycznie spędzamy czas, a przy okazji możemy dobrze zjeść i napić się dobrego trunku. Często szukamy miejsc, które oferują dobrą jakość i korzystną cenę – opowiada Jarek Walczyk, doradca gastronomiczny, Prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

- Goście często pytają o składniki dań, o alergeny czy sposób przygotowania potraw i to wymaga dużego przygotowania od personelu. Odwiedzający restaurację zwracają uwagę na ceny, chociaż rzeczywiście są ostatnio w stanie wydawać dużo więcej za dania. Trzecim elementem istotnym dla gościa jest obsługa. Zwracamy uwagę na to np. w jaki sposób czekamy na stolik, czy obsługa ich zauważa, czy muszą na nią czekać – dodaje Malka Kafka, przedsiębiorczyni, właścicielka sieci Tel Aviv Urban Food.

Choć jakość polskiej gastronomii rośnie z każdym rokiem, w wielu lokalach wciąż zauważalny jest brak rozwiązań istotnych dla klientów. Wśród tych najczęściej powtarzających się znalazły się brak możliwości zamiany składników w potrawach (42 proc. respondentów), brak dostępności sieci Wi-Fi (28 proc. respondentów) oraz brak rozwiązań dla dzieci, np. kącika zabaw czy przewijaka (25 proc. respondentów).

Głównym powodem, dla którego jada się ,,na mieście”, jest wygoda. Badani często wskazywali również na oszczędność czasu i chęć spotkania ze znajomymi czy zamiłowanie do jadania poza domem.

„Polska Na Talerzu” to raport przygotowywany corocznie przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Przedstawia on trendy konsumenckie w polskiej gastronomii oraz stanowi źródło informacji na temat kierunków rozwoju branży HoReCa. Odpowiada na kluczowe pytania, m.in. jaki rodzaj kuchni Polacy lubią najbardziej, w jakich miejscach najczęściej jadają, gdzie szukają informacji o lokalu oraz jakimi kryteriami kierują się przy jego wyborze. Dzięki temu stanowi inspirację dla wszystkich, którzy prowadzą lub planują otworzyć lokal gastronomiczny. Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez IQS na zlecenie MAKRO Polska.


MAGAZYN

Nr 169/2017

NA OKŁADCE: Kobieta roślinożerna. Restauratorka Malka Kafka
W ŚRODKU: wywiad ze Sławomirem Korczakiem,właścicielem cukierni Polska European Bakery & Chocolate w Meksyku.


PARTNERZY

Advertisement