NEWS

ŚLIWKI KALIFORNIJSKIE - SPADA ZNACZENIE ICH CENY

Według najnowszych badań spada liczba polskich konsumentów, dla których głównym kryterium zakupu suszonych śliwek jest cena. Przybywa natomiast tych, którzy przy zakupie kierują się wiedzą o zdrowotnych właściwościach tych owoców.

Polscy konsumenci coraz częściej stawiają na zdrowe produkty, przykładając mniejszą uwagę
do ceny. Koszt suszonej śliwki nadal pozostaje pierwszym kryterium wyboru przy zakupie, natomiast jego znaczenie spada.


Cena nie gra roli


W badaniach przeprowadzonych na zlecenie California Prune Board w 2017 roku zaobserwowano spadek znaczenia ceny jako kryterium zakupowego suszonej śliwki o 3 punkty procentowe,
w porównaniu do 2014 roku. W tym samym czasie odnotowano wzrost wpływu kryterium zdrowotnego na zakup tego owocu z 17% w 2014 do 21% w 2017 roku. Ankietowani przy wyborze kierują się zatem coraz częściej walorami zdrowotnymi niż ceną. Z badań wynika także,  że respondenci częściej kupowaliby ten produkt, gdyby był bardziej dostępny w okolicznych sklepach.   


„Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla producentów zdrowej żywności. Konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na jakość kupowanych produktów. Badania potwierdzają te trendy. Widać, że znaczenie ceny zaczyna spadać, a zyskuje wiedza o korzyściach płynących ze spożywania suszonych śliwek. Dla branży śliwek z Kalifornii to bardzo dobra wiadomość. Od ponad 3 lat prowadzimy kampanię informacyjną poszerzającą wiedzę konsumentów o właściwościach zdrowotnych tego owocu. Widzimy, że dla Polaków zaczyna być ona coraz bardziej istotna przy wyborze suszonych śliwek.” – komentuje Donn Zea, Executive Director, California Prune Board.

* * *

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Źródło: Badanie U&A 2017, N=1000,  Rose Research dla California Prune Board
                    


Udane zbiory w Kalifornii


W sadach kalifornijskich tegoroczne zbiory śliwek zakończyły się w drugiej połowie września. Sadownicy potwierdzają czerwcowe prognozy Amerykańskiego Urzędu Statystycznego ds. Rolnictwa (NASS) o ponad 100 proc. wzroście zbiorów, w porównaniu do 2016 roku. Szacowana wielkość zbiorów to 105 tys. ton. Jest to dobry rok dla branży suszonej śliwki z Kalifornii.
* * *
W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=1000, w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2017 metodą CAWI.


UKAZAŁ SIĘ PRZEWODNIK MICHELIN SEUL 2018

Dwie nowe restauracje otrzymały swoją drugą gwiazdkę: Jungsik and Kojima.

Szef Jungsik Yim prowadzi swoją restaurację w Seulu zarządza także restauracją w Nowym Jorku, która również ma dwie gwiazdki Michelin.

W kategorii restauracji z trzema gwiazdkami nie ma zmian: utrzymały je restauracje Gaon i La Yeon.

Joo Ok, Exquisine, Dosa, Table for Four to nowe restauracje z jedną gwiazdką. W sumie w przewodniku znalazły się aż 23 restauracje.

Oto pełna lista wszystkich restauracji:

Trzy gwiazdki:
Gaon
La Yeon
 
Two Stars:
Gotgan
Kojima - New
Jungsik - New
Kwon Sook Soo
 
One Star:
Alla Prima
Dining in Space
Bicena
Balwoo Gongyang
Dosa - New
Exquisine - New
Jin Jin
Joo Ok - New
Keunkiwajip
L’Amitié
Ristorante Eo
Mingles
Soigné
Table for Four - New
Votre Maison
Yu Yuan
Zero Complex
 


MIKSER KULINARNY MAKRO

Zapraszamy na wideo-relację z pierwszego Miksera Kulinarnego w drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. Spotkanie, w którym udział wzięło 200 uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy z całej Polski, poprowadzili Paweł Oszczyk, Wojciech Harapkiewicz, Dorota Minta i Tomasz Górski.

Podczas pokazu kulinarnego Wojciech Harapkiewicz (szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju) oraz Paweł Oszczyk („Szef Roku” Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2016) zaprezentowali bogactwo mięs i ich zastosowań w kuchni oraz przygotowali takie dania, jak pastrami z kaczki, tatar z sarny czy stek z jelenia. Natomiast Tomasz Górski, starszy specjalista ds. mięsa w MAKRO Polska, opowiedział uczniom m.in. o rodzajach mięsa, wskaźnikach jakości i warunkach przechowywania. Dorota Minta – psycholog i doradca rozwoju osobistego – udzieliła prelekcji o tym, jak osiągnąć sukces w branży gastronomicznej.

Październikowe wydarzenie w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie otworzyło drugą edycję programu Szef dla Młodych Talentów. To jedyny program odpowiedzialności społecznej w Polsce, prowadzony z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni. Partnerzy programu to Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska oraz ChemaN.


MAGAZYN

Nr 169/2017

NA OKŁADCE: Kobieta roślinożerna. Restauratorka Malka Kafka
W ŚRODKU: wywiad ze Sławomirem Korczakiem,właścicielem cukierni Polska European Bakery & Chocolate w Meksyku.


PARTNERZY

Advertisement