NEWS

PONAD 270 UCZESTNIKÓW NA MIKSERZE KULINARNYM

Na młodych adeptów sztuki kulinarnej, obecnych 26 października w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie, czekały prezentacje, prelekcje i pokazy kulinarne, poszerzające ich wiedzę z dziedziny gastronomii.

Jakub Steuermark, szef kuchni Oerlemans, na pokazie kulinarnym zaprezentował m.in. zestaw shake’ów z polskich owoców oraz polskie warzywa starych odmian jako przykład dodatków do dań mięsnych i rybnych. Z kolei prezentację produktową przeprowadził Radosław Pernach – starszy specjalista ds. warzyw i owoców w MAKRO Polska. Zaprezentował uczestnikom egzotyczne warzywa i owoce, opowiedział o ich właściwościach i zastosowaniu oraz podzielił się ciekawostkami o pochodzeniu truskawek czy włoszczyzny. Adepci sztuki kulinarnej mieli także okazję wysłuchać prelekcji Macieja Nowickiego. Szef kuchni Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie opowiedział m.in. o rekonstrukcji polskiej XVII-wiecznej sztuki kulinarnej.

Po Mikserze Kulinarnym kilkuset uczniów rozwiązało test sprawdzający wiedzę. Dwie osoby, które zdobędą najwyższy wynik, wygrają staże – w restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju u Wojciecha Harapkiewicza oraz w Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie, pod okiem Macieja Nowickiego.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska – prestiżowy, międzynarodowy przewodnik prezentujący najlepsze restauracje, hotele i produkty w Polsce oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii, który przygotowuje koszulki i bluzy dla uczestników Mikserów Kulinarnych oraz zdobywców staży. Partnerem spotkania był Oerlemans Foods Polska – producent wysokiej jakości mrożonych warzyw i owoców.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni. W pierwszej edycji programu w dziewięciu Mikserach Kulinarnych udział wzięło 1100 uczestników z całej Polski, spośród których piętnastu wygrało staże w wiodących restauracjach. Z myślą o uczniach powstają także materiały edukacyjne i książka „Mix Wiedzy Kulinarnej”.

 

25. EDYCJA TARGÓW HORECA/GASTROFOOD/ ENOEXPO KRAKÓW

Wydarzenie odbędzie się w dniach: 15-17 listopada w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków

„Wirtuozi Kuchni” to nowa odsłona programu Akademii HoReCa towarzyszącego Międzynarodowym Targom Wyposażenia Hoteli i Gastronomii HoReCa. W ramach Kuchni Mistrzów znani szefowie kuchni zaprezentują nowatorską interpretację sztuki przyrządzania potraw w oparciu o tradycyjne produkty kuchni polskiej oraz będą łączyć potrawy z fantastycznymi winami.

– Z okazji 25. edycji targów chcemy podkreślić rolę ludzi pracujących w branży HoReCa. To im będzie poświęcona Kuchnia Mistrzów oraz specjalny koncert „Mistrzowie Menu” w czasie Targów – zapowiada Iwona Miliszkiewicz-Bielak, kierownik zespołu targowego.

Równocześnie z Targami HoReCa odbywają się Międzynarodowe Targi Wina ENOEXPO (więcej na stronie XXX – aktualność z działu wino). Więcej informacji na stronach internetowych wydarzenia: www.horeca.krakow.pl i www.enoexpo.krakow.pl

„Food Service” jest patronem medialnym wydarzenia.


"MIKSUJ U ŹRÓDŁA"

Pod takim hasłem odbywa się kolejna odsłona Shake It Up- programu organizowany od ponad 6 lat. Wystartowała też 7 ogólnopolska edycja zawodów promująca barmańskie duety - organizatorzy czekają na zgłoszenia do 20. listopada.

Na zwycięzców czeka tytuł Absolut Bar Team of the Year 2017 oraz  zaszczyt reprezentowania Polski na międzynarodowym konkursie Absolut Invite w Szwecji, kolebce marki. Dodatkowo, publiczność i jury złożone z dziennikarzy przyznają własne nagrody. Tegoroczna edycja programu wyraźnie akcentuje zrównoważony rozwój (sustainability) jako jeden z filarów strategicznych marki bezpośrednio powiązanych z filozofią produkcji wódki.

    •    REKRUTACJA do 20 listopada br. - w ramach zadania konkursowego wystarczy w duecie barmańskim nagrać i przesłać film prezentujący kreatywną wariację na temat Modern Martini na bazie ABSOLUT Lime oraz wypełnić formularz
    •    PÓŁFINAŁY z udziałem wyselekcjonowanych 15 duetów barmańskich - 28-29 listopada
    •    FINAŁ w Warszawie 29 listopada!

Po więcej informacji zapraszamy na:
www: http://absolutwodka.pl/shakeitup/
oraz
dedykowany profil FB: https://www.facebok.ocom/absolutshakeitup


MAGAZYN

Nr 172/2018

NA OKŁADCE: Z zamiłowania do dobrego jedzenia. Krzysztof Janiszewski, restaurator.
W ŚRODKU: gastronomiczny potencjał Instagrama. Czy social media są niezbędne w marketingu restauracji?


PARTNERZY

Advertisement