NEWS

CISOWIANKA WYRÓŻNIONA SUPERBRANDS 2018

Marka zdobywa ten tytuł już po raz dziewiąty z rzędu

CISOWIANKA od lat zajmuje czołowe miejsce wśród najsilniejszych marek w Polsce. Potwierdzeniem tej pozycji jest tytuł SUPERBRANDS przyznany Cisowiance już po raz dziewiąty z rzędu. Po raz szósty Cisowianka otrzymała również tytuł SUPERBRANDS POLSKA MARKA.


O przyznaniu tytułów Superbrands 2018 zadecydowali wyłącznie konsumenci w ramach największego niezależnego badania marek w Polsce. Kluczowe kryterium brane pod uwagę to polecanie marki, które wyraża zaufanie i uznanie jakości. W ramach badania konsumenckiego realizowanego przez ARC Rynek i Opinia na łącznej próbie ponad 10 tysięcy respondentów, określany jest indeks siły marki Superbrands.
Statuetki dla najsilniejszych i najbardziej godnych zaufania marek na polskim rynku zostaną rozdane podczas uroczystej gali w maju 2018 roku.


JUŻ WKRÓTCE RUSZA MUZEUM WÓDKI

Pierwsza w Polsce taka instytucja otwiera się 16. grudnia w Warszawie, przy Placu Teatralnym.

Muzeum Wódki to nowy koncept w ramach Domu Wódki. Miejsce stworzyli: Piotr Popiński i Adam Łukawski.​

Muzeum Wódki przy Placu Teatralnym w Warszawie, to największa na świecie kolekcja eksponatów związanych z historią wódki. Miejsce dokumentuje wielowiekową tradycję produkcji wódki na ziemiach polskich oraz prezentuje niezwykle zróżnicowaną kolekcję, blisko 10.000 przedmiotów, związanych z tym najpopularniejszym alkoholem świata.

Zbiory Muzeum Wódki powstały z połączenia unikatowych w skali światowej, bogatych kolekcji Adama Łukawskiego i Piotra Popińskiego. Gromadzone przez ponad 20 lat przedwojenne alkohole, historyczne butelki, karafki, kieliszki, książki, winiety, karty alkoholi, reklamy, etykiety, szyldy, fotografie, grafiki, przedmioty reklamowe i inne obiekty układają się w spójną opowieść, prezentującą obraz ówczesnego świata przez pryzmat zakładów produkcyjnych, ich wyrobów oraz ludzi, którzy od końca XVIII w. związani byli z przemysłem gorzelniczym.

29. listopada odbyło się spotkanie prasowe - a muzeum będzie dostępne dla zwiedzających od 16. grudnia.


ZA NAMI GALA GAULT&MILLAU I PREMIERA NOWEJ EDYCJI ŻÓŁTEGO PRZEWODNIKA

Wydarzenie odbyło się 27. listopada 2017 r. we Wrocławiu.

Podczas dorocznej gali Gault&Millau, która odbyła się 27 listopada 2017 r. we Wrocławiu, miała miejsce premiera Żółtego Przewodnika Gault&Millau 2018. Wręczono także nagrody najlepszym szefom kuchni w Polsce – w pięciu kategoriach. Szefem Roku został Witold Iwański, szef kuchni restauracji Aruana w hotelu Narvil w Serocku. 

W wydarzeniu pod honorowym patronatem Urzędu Marszałkowskiego Dolnego Śląska
i Urzędu Miasta Wrocławia wzięło udział ponad 600 gości, w tym blisko 400 szefów kuchni
z całej Polski.
Podczas gali nastąpiło wręczenie nagród dla szefów kuchni, którzy swoją pracą, osiągnięciami i doświadczeniem promują polską gastronomię w kraju i zagranicą, inspirują i wytyczają nowe, kulinarne trendy.
Nagrody w pięciu kategoriach otrzymali:
• Szef Roku – Witold Iwański, restauracja Aruana (Serock)
• Szef Jutra – Paweł Stawicki, restauracja Mercato (Gdańsk)
• Kobieta Szef – Iwona Niemczewska, restauracja Z Drugiej Strony Lustra (Szczecin)
• Młody Talent – Michał Gniadek, restauracja Plato (Warszawa)
• Szef Kuchni Tradycyjnej – Wojciech Harapkiewicz, restauracja Babinicz (Szczawno-Zdrój)
- Polska gastronomia rozwija się jak nigdy przedtem. Pojawiła się grupa młodych, ambitnych, piekielnie utalentowanych i nieustraszonych szefów. Już niedługo to oni zawładną naszymi kulinariami i wywrócą utarty porządek rzeczy. Nadchodzi nowe, rześkim krokiem. I to nowe zapowiada się naprawdę znakomicie! – podsumowuje wybór tegorocznych laureatów Justyna Adamczyk, Redaktor Naczelna Żółtego Przewodnika Gault&Millau w Polsce.
Podczas gali miała też premierę IV edycja przewodnika. W wydaniu na 2018 rok znalazły się rekomendacje 580 restauracji, 160 produktów regionalnych i 60 miejsc, gdzie można je kupić.
- Żółty Przewodnik rozwija się wraz z polską gastronomią, a polska gastronomia rozwija się wraz z Żółtym Przewodnikiem. W tym roku rekomendujemy już niemal 600 restauracji. Wśród szefów pojawiło się wiele nowych twarzy. Umacnia się trend lokalności i renesansu rdzennie polskich inspiracji. Zdecydowaliśmy się od tego roku porzucić rekomendację hoteli, a skupić na poszerzaniu listy produktów regionalnych i lokalnych inicjatyw targowych. Niebawem natomiast wprowadzimy kategorię POP - polecania miejsc mniej formalnych, bardziej rozrywkowych, jednak uwodzących jakością i wdziękiem konceptu – dodaje Justyna Adamczyk.
Uroczysta gala odbyła się w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, uświetnił ją koncert Orkiestry Leopoldinum. Potem wyśmienici szefowie kuchni dokonali rekonstrukcji kulinarnej sześciu epok, od średniowiecza po współczesność, przygotowując dla gości inspirowane daną epoką dania, serwowane przy specjalnie dobranym pokazie, muzyce i aranżacjach. Podróż przez epoki obejmowała:
• średniowiecze – dania przygotowywał Bogdan Gałązka, szef kuchni restauracji Gothic Cafe w Malborku;
• barok – tu królował Maciej Nowicki, szef kuchni Muzeum Pałacu Króla Jana III
w Wilanowie;
• klasycyzm – desery przygotował Marcin Popielarz, szef kuchni restauracji Biały Królik w Gdyni;
• romantyzm – za kulinarną oprawę był odpowiedzialny Marcin Filipkiewicz, szef kuchni w hotelu Copernicus w Krakowie;
• dwudziestolecie międzywojenne – dania przygotowała Justyna Słupska-Kartaczowska, szefowa kuchni restauracji Jatka we Wrocławiu;
• współczesność – tam niezwykłe dania wyszły spod ręki Szefa Roku - Witolda Iwańskiego z restauracji Aruana.

Doroczna gala Gault&Millau jest jednym z największych wydarzeń kulinarnych w Polsce
i podsumowaniem całorocznej pracy redakcji Żółtego Przewodnika. W czterech miastach, Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Sopocie odbył się Gault&Millau Tour, czyli regionalne spotkania z szefami kuchni, podczas których mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę
o produktach, technikach i sposobach prowadzenia restauracji na dobrym poziomie. Justyna Adamczyk, redaktor naczelna przewodnika, angażowała się w wiele kulinarnych wydarzeń,
a anonimowi inspektorzy Gault&Millau przemierzali Polskę sprawdzając restauracje, które były opisane w poprzednich edycjach przewodnika i wyszukując nowe miejsca i produkty regionalne. Gala jest formą podziękowania wszystkim, którzy tworzą i rozwijają scenę gastronomiczną w Polsce.
Więcej informacji na profilu Gault&Millau Polska na Facebooku: https://www.facebook.com/gaultmillaupolska

 

 


MAGAZYN

Nr 170/2017

NA OKŁADCE: Młoda krew poznańskiej gastronomii, Krzysztof Łapawa
W ŚRODKU: rozmowa z Jonathanem Knightem i Nickiem Shapirą z Jamie Oliver Restaurant Group.


PARTNERZY

Advertisement