NEWS

MAKRO POLSKA Z BAROKOWĄ STREFĄ HISTORYCZNĄ NA GALI GAULT&MILLAU

Podczas uroczystej gali Gault&Millau, która odbyła się 27 listopada we Wrocławiu, wyłoniono najlepszych szefów kuchni w Polsce w 5 kategoriach. Partnerem gali była sieć hurtowni MAKRO Polska, która przygotowała ekspozycję inspirowaną barokiem.

W Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu zebrało się 600 gości, w tym niemalże 400 szefów kuchni z całej Polski. Była to niepowtarzalna okazja do kulinarnej podróży w czasie – od średniowiecza po współczesność. Szefowie kuchni przygotowali inspirowane sześcioma epokami dania, serwowane przy specjalnych aranżacjach, muzyce i pokazach. Ekspozycję skupiającą się na okresie baroku przygotowało MAKRO Polska wspólnie z Gastro Magic. Na gości czekała nie tylko wyjątkowa aranżacja wideo, ale też degustacja tortu z kapusty, który – wzorując się na XVII wiecznej recepturze – odtworzył Maciej Nowicki, szef kuchni Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Stoisku przyświecało dumne i charakterystyczne dla epoki barokowej hasło – Złoto i Przepych. Była to także okazja do zapowiedzi nowego projektu MAKRO Polska, który rozpocznie się w marcu 2018 r. – Polskie Skarby Kulinarne. Misją programu jest zwiększanie świadomości Polaków na temat bogactwa tradycji naszego kraju oraz rozbudzenie wśród nich patriotyzmu kulinarnego. Realizowana jest ona poprzez szereg warsztatów, spotkań i materiałów edukacyjnych skierowanych do szefów kuchni, restauratorów i uczniów szkół gastronomicznych. Wybitni szefowie kuchni i historycy tworzą Radę Programową, której liderem jest Maciej Nowicki. Głównym partnerem programu jest Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie.


Podczas uroczystości wręczono nagrody dla najlepszych szefów kuchni w pięciu kategoriach – Szef Roku, Szef Jutra, Kobieta Szef, Młody Talent oraz Szef Kuchni Tradycyjnej. Nagrodę Szefa Roku otrzymał Witold Iwański, szef kuchni restauracji Aruana w Serocku. Szefem Jutra okrzyknięto Pawła Stawickiego z restauracji Mercato w Gdańsku. Kobietą Szefem została Iwona Niemczewska, szef kuchni szczecińskiej restauracji Z Drugiej Strony Lustra. Nagrodę w kategorii Młody Talent otrzymał Michał Gniadek, szef kuchni restauracji Plato w Warszawie. Szefem Kuchni Tradycyjnej został Wojciech Harapkiewicz, którego dań można skosztować w restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju.

Laureaci konkursu w kategoriach Szef Roku – Witold Iwański oraz Szef Kuchni Tradycyjnej – Wojciech Harapkiewicz to członkowie Rady Programowej prowadzonego przez MAKRO Polska programu Szef dla Młodych Talentów. To projekt skierowany do uczniów szkół gastronomicznych, który ma na celu umożliwienie im nauki od najlepszych szefów kuchni m.in. poprzez Miksery Kulinarne – cykliczne, bezpłatne spotkania edukacyjne w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie – oraz staże w wiodących polskich restauracjach.

Podczas gali miała też premierę IV edycja Żółtego Przewodnika Gault&Millau, którego partnerem jest MAKRO Polska. W wydaniu na 2018 rok znalazły się rekomendacje 580 restauracji, 160 produktów regionalnych i 60 miejsc, gdzie można je kupić.
Załączniki


CISOWIANKA WYRÓŻNIONA SUPERBRANDS 2018

Marka zdobywa ten tytuł już po raz dziewiąty z rzędu

CISOWIANKA od lat zajmuje czołowe miejsce wśród najsilniejszych marek w Polsce. Potwierdzeniem tej pozycji jest tytuł SUPERBRANDS przyznany Cisowiance już po raz dziewiąty z rzędu. Po raz szósty Cisowianka otrzymała również tytuł SUPERBRANDS POLSKA MARKA.


O przyznaniu tytułów Superbrands 2018 zadecydowali wyłącznie konsumenci w ramach największego niezależnego badania marek w Polsce. Kluczowe kryterium brane pod uwagę to polecanie marki, które wyraża zaufanie i uznanie jakości. W ramach badania konsumenckiego realizowanego przez ARC Rynek i Opinia na łącznej próbie ponad 10 tysięcy respondentów, określany jest indeks siły marki Superbrands.
Statuetki dla najsilniejszych i najbardziej godnych zaufania marek na polskim rynku zostaną rozdane podczas uroczystej gali w maju 2018 roku.


JUŻ WKRÓTCE RUSZA MUZEUM WÓDKI

Pierwsza w Polsce taka instytucja otwiera się 16. grudnia w Warszawie, przy Placu Teatralnym.

Muzeum Wódki to nowy koncept w ramach Domu Wódki. Miejsce stworzyli: Piotr Popiński i Adam Łukawski.​

Muzeum Wódki przy Placu Teatralnym w Warszawie, to największa na świecie kolekcja eksponatów związanych z historią wódki. Miejsce dokumentuje wielowiekową tradycję produkcji wódki na ziemiach polskich oraz prezentuje niezwykle zróżnicowaną kolekcję, blisko 10.000 przedmiotów, związanych z tym najpopularniejszym alkoholem świata.

Zbiory Muzeum Wódki powstały z połączenia unikatowych w skali światowej, bogatych kolekcji Adama Łukawskiego i Piotra Popińskiego. Gromadzone przez ponad 20 lat przedwojenne alkohole, historyczne butelki, karafki, kieliszki, książki, winiety, karty alkoholi, reklamy, etykiety, szyldy, fotografie, grafiki, przedmioty reklamowe i inne obiekty układają się w spójną opowieść, prezentującą obraz ówczesnego świata przez pryzmat zakładów produkcyjnych, ich wyrobów oraz ludzi, którzy od końca XVIII w. związani byli z przemysłem gorzelniczym.

29. listopada odbyło się spotkanie prasowe - a muzeum będzie dostępne dla zwiedzających od 16. grudnia.


MAGAZYN

Nr 170/2017

NA OKŁADCE: Młoda krew poznańskiej gastronomii, Krzysztof Łapawa
W ŚRODKU: rozmowa z Jonathanem Knightem i Nickiem Shapirą z Jamie Oliver Restaurant Group.


PARTNERZY

Advertisement