NEWS

MAKRO POLSKA I FUNDACJA KLUBU SZEFÓW KUCHNI WSPIERAJĄ WIELKĄ ORKIESTRĘ ŚWIĄTECZNEJ POMOCY

Sieć hurtowni MAKRO Polska wspólnie z Fundacją Klubu Szefów Kuchni wspierają 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. 14 stycznia w Warszawie najlepsi szefowie kuchni ugotują dla uczestników 4500 litrów zupy, powstanie również specjalna Restauracja WOŚP.

Zebrane fundusze zostaną przekazane na wyposażenie oddziałów neonatologicznych.

14 stycznia pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie na uczestników 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy czekać będzie 4500 litrów zupy pomidorowej z warzywami i wołowiną, przygotowanej specjalnie przez szefów z Klubu Szefów Kuchni. Pieniądze zebrane za ten wyjątkowy poczęstunek trafią do puszek WOŚP. „Mamy nadzieję, że zupa rozgrzeje nie tylko brzuchy, ale i serca Polaków w tym wyjątkowym dniu” – mówi Jarek Walczyk, Prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

Dodatkowo w specjalnie przygotowanym namiocie powstanie restauracja pop-up, w której dania dla wyjątkowych gości przygotują znani szefowie kuchni, m.in. Jarek Walczyk, Tomasz Purol, Dariusz Struciński, Ernest Jagodziński, Łukasz Konik czy Konrad Birek. Wsparcie zapewnią także Paweł Serafin – szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie oraz Michał Grzywacz i Cezary Powała – szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie. W menu Restauracji WOŚP znajdą się potrawy takie, jak: wędzony sum z palonym ziemniakiem, musem z kalafiora i rukolą, żurek z wędzonym węgorzem, mlekiem kokosowym i chili czy beza z mascarpone i marakują.

Partnerem produktowym inicjatyw Fundacji Klubu Szefów Kuchni w ramach 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest MAKRO Polska. Sieć hurtowni dostarczy wysokiej jakości produkty, potrzebne do przygotowania zupy oraz dań w Restauracji WOŚP. Dodatkowo MAKRO Polska przekazało na licytację specjalną kolację „szytą na miarę”, którą dla zwycięzcy aukcji przygotują Michał Grzywacz i Cezary Powała, szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie.

Fundusze zebrane w ramach 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zostaną przekazane na wyrównanie szans leczenia noworodków na podstawowych oddziałach neonatologicznych poprzez doposażenie ich w specjalistyczny sprzęt ratujący życie i zdrowie dzieci.


16 EDYCJA L’ART DE LA CUISINE MARTELL

3. marca br. odbędzie się jeden z najważniejszych konkursów kulinarnych w Polsce

Ogólnopolski Konkurs Młodych Talentów Sztuki Kulinarnej odbędzie w Hotelu Zamek Ryn.

Kulinarnym tematem przewodnim tegorocznej edycji konkursu a tym samym głównym produktem, który muszą w swoich daniach wykorzystać zawodnicy jest ŚWIECA WOŁOWA.

W PROGRAMIE:
09.00-16.00 - L’ART DE LA CUISINE MARTELL Konkurs na Zamkowym Dziedzińcu
10.00-16.00 - Prezentacje sponsorskie i degustacje (Dziedziniec)
10.00-16.00 - Tasting koniaków MARTELL (Dziedziniec)

FORMUŁA KONKURSU

L'Art de la cuisine Martell to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów kulinarnych
w kraju, organizowany od 15 lat w wyjątkowych miejscach. Konkurs polega na
przygotowaniu potrawy, która najlepiej komponuje się z koniakiem (do samych potraw nie
jest dodawany koniak).


W konkursie bierze udział 16 dwuosobowych ekip kucharskich – młodych adeptów sztuki kulinarnej z najlepszych restauracji w Polsce. Uczestnicy konkursu powinni być pełnoletni i nie mogą przekroczyć 30-tego roku życia w dniu rozpoczęcia konkursu. 


Zgodnie z regulaminem zawodnicy wystąpią w czterech odsłonach na specjalnie
przygotowanych do konkursu stanowiskach. Na przygotowanie każdego dania w 12
porcjach kucharze będą mieć godzinę.


Podczas konkursu potrawy oceniane są przez trzy zespoły jury – pierwszy to JURY
TECHNICZNE, w którym zasiądą największe autorytety sztuki kulinarnej w Polsce oraz JURY
DEGUSTACYJNE złożone z Szefów Kuchni, którzy mogą przyznać każdemu zespołowi
maksymalnie 100 punktów. To pierwsze jury oceniać będzie potrawy wg zgodności z
regulaminem konkursu, tj. pod kątem sposobu przyrządzenia potrawy, podaniai samego jej smaku. Jury Techniczne może przyznać każdej ekipie maksymalnie 150
punktów. Trzeci zespół to JURY KONESERÓW, które przyznaje swoją osobną nagrodę.

Wszystkie zainteresowane zespoły prosimy o uważne zapoznanie się z Regulaminem
konkursu i przesyłanie Formularza zgłoszeniowego pocztą, faxem pod nr 089/642 70 13 lub
e-mailem na adres d.strucinski@hotelanders.pl do 15 lutego 2018. Termin uważa się za
zachowany, w przypadku wysłania e-maila, najpóźniej w tym dniu, bądź listu z datą stempla
pocztowego nie późniejszą niż 12 lutego 2018.


Zespoły, które zakwalifikują się do konkursu zostaną powiadomione do 20 lutego 2017.


NAŁĘCZÓW ZDRÓJ S.A. WŁAŚCICIELEM PAŁACU MAŁACHOWSKICH W NAŁĘCZOWIE

Nałęczów Zdrój S.A., właściciel marki Cisowianka, to firma bardzo silnie związana z regionem Nałęczowa, świadoma jego wyjątkowości i pięknych, ponad 200-letnich, tradycji uzdrowiskowych.

Mając na celu dbałość o te sięgające XVIII wieku tradycje, Nałęczów Zdrój S.A. pod koniec ubiegłego roku zakupił znajdujący się w sercu Parku Zdrojowego Pałac Małachowskich. Jest to najokazalszy obiekt w Parku wzniesiony w drugiej połowie XVIII wieku w stylu barokowym według projektu królewskiego architekta Ferdynanda Naxa. Pałac związany jest nierozerwalnie z historią uzdrowiska Nałęczów i kwitnącym życiem towarzyskim, jakie miało tu miejsce w XIX i w początkach  XX wieku.

Nałęczów Zdrój S.A. zamierza, w duchu najlepszych uzdrowiskowych tradycji, zainwestować w opiekę nad Pałacem tak, aby ponownie stał się on centrum życia towarzyskiego, a odwiedzający go goście rozsławiali to miejsce w kraju i za granicą.


MAGAZYN

Nr 171/2018

NA OKŁADCE: Silne charaktery klasyki. Mateusz Wichrowski, Marta Jakubowska, Piotr Woyde. Ludzie Brasserie Warszawskiej.
W ŚRODKU: rewolucjoniści z Berlina. Manifest młodego pokolenia szefów kuchni.


PARTNERZY

Advertisement