NEWS

OPAKOWANIA POD LUPĄ

27.02 - 01.03.2018 w Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Warsaw Expo odbędą się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack 2018.

Tegoroczna edycja WARSAW PACK ukierunkowana jest na prezentację i promocję firm dostarczających rozwiązania technologiczne oraz na prezentację nowości w opakowaniach oraz etykietowaniu.
We współpracy z wiodącymi organizacjami i samorządami zorganizowano szereg wydarzeń towarzyszących  - w tym konferencję „Opakowania w obiegu zamkniętym – wyzwania dla projektantów, producentów i użytkowników opakowań”. Polska Izba Opakowań już po raz czwarty przyzna nagrody za najlepszą pracę dyplomową o tematyce opakowaniowej w 2017 roku.
Nad merytorycznym programem wydarzenia czuwa Rada Programowa składająca się z wielu osobistości branży m.in. Prezes Zarządu FENIX Systems Sp. z .o.o – Julian Krupski ; Dyrektor Zarządzający ULMA Packaging Polska Sp. z o.o.- Piotr Kosik; Prezes Zarządu Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita – Dariusz Sapiński; Prezes Zarządu TARCZYŃSKI SA – Zbigniew Tarczyński ; Prezes Zarządu Radpack Sp. z o.o.- Tadeusz Radzanowski.
W ubiegłym roku wystawcy zaprezentowali maszyny i urządzenia do produkcji opakowań, technologie oraz gotowe produkty. Targi odwiedziło prawie 10 000 gości.
Wiecej informacji na stronie interenetowej www.warsawpack.pl


PONAD 81,4 MLN ZŁ DLA NOWORODKÓW!

26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy zakończył się wynikiem ponad 81,4 mln zł. Pieniądze zostaną przekazane na wyrównanie szans w leczeniu noworodków. Zbiórki odbywały się w całej Polsce, również w halach MAKRO Polska.

Sieć hurtowni była także partnerem produktowym inicjatyw Fundacji Klubu Szefów Kuchni w ramach finału.

14 stycznia pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie dla uczestników 26. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Fundacja Klubu Szefów Kuchni przygotowała różne atrakcje. Partnerem produktowym inicjatyw Fundacji była sieć hurtowni MAKRO Polska.

"Razem z szefami z Klubem Szefów Kuchni przygotowaliśmy 4500 litrów zupy pomidorowej z warzywami i wołowiną, która okazała się strzałem w dziesiątkę, świetnie rozgrzewa Warszawiaków w ten bardzo zimny dzień" - mówi Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. "Uczestniczymy również w specjalnie stworzonej restauracji pop-up, która serwuje wyśmienite dania dla zaproszonych gości" - dodaje Michał Grzywacz, szef kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie. Pieniądze zebrane za te wyjątkowe poczęstunki trafiły do puszek WOŚP.

"Pod Pałac Kultury przyjechało bardzo dużo osób, które chcą pomagać" - mówi Cezary Powała, szef kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie. "Przygotowania do finału rozpoczęły się pół roku temu i przebiegły bardzo sprawnie, m.in. dzięki wsparciu takich firm, jak MAKRO Polska" - wyjaśnia Jarek Walczyk, Prezes Prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni.

Dodatkowo sieć hurtowni przekazała na licytację szkolenia w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie oraz specjalną kolację "szytą na miarę", którą dla zwycięzcy aukcji przygotują Michał Grzywacz i Cezary Powała, szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie.

Zebrane fundusze zostaną przekazane na wyrównanie szans leczenia noworodków na podstawowych oddziałach neonatologicznych poprzez doposażenie ich w specjalistyczny sprzęt ratujący życie i zdrowie dzieci.


MIKSER KULINARNY Z TŁUSZCZAMI W ROLI GŁÓWNEJ

Styczniowe spotkanie z cyklu Szef dla Młodych Talentów przyciągnęło 250 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski. Tematem przewodnim pierwszego w 2018 roku Miksera Kulinarnego były tłuszcze.

Czwarte spotkanie w drugiej edycji Szefa dla Młodych Talentów odbyło się 12 stycznia 2018 r. w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Na młodych adeptów sztuki kulinarnej czekały pokazy kulinarne, prezentacje i degustacje, które pomogły im poszerzyć wiedzę potrzebną do rozpoczęcia kariery w gastronomii.

Pokaz kulinarny poprowadził Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster i prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Zaprezentował on m.in. aromatyzowanie olejów oraz technikę konfitowania, opowiedział młodym kucharzom o pracy w branży gastronomicznej oraz zaprosił ich do wspólnego gotowania. Katarzyna Noga, Marketing Manager Zakładów Tłuszczowych Kruszwica, opowiedziała uczniom o pochodzeniu, właściwościach i zastosowaniu tłuszczów oraz zaprosiła ich do degustacji różnego rodzaju olejów. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny oraz ekspert Coca-Cola, przeprowadził szkolenie m.in. o tym, jak odpowiednio dobrać wodę do dania i co wpływa na smak wody. Prezentacji towarzyszyła degustacja wody Kropla Delice.

Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Natomiast po zajęciach odbył się test wiedzy. Dwóch uczniów, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Pink Lobster pod okiem Jarosława Walczyka.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego były Zakłady Tłuszczowe Kruszwica – największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.


MAGAZYN

Nr 172/2018

NA OKŁADCE: Z zamiłowania do dobrego jedzenia. Krzysztof Janiszewski, restaurator.
W ŚRODKU: gastronomiczny potencjał Instagrama. Czy social media są niezbędne w marketingu restauracji?


PARTNERZY

Advertisement