NEWS

MAKRO POLSKA ROZPOCZYNA NOWY KONKURS DLA SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH

Sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach projektów Szef dla Młodych Talentów i Rok Marek Własnych rozpoczyna konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.

Inicjatywa skierowana do szkół i klas gastronomicznych ma na celu promocję kuchni tradycyjnej oraz nowych marek własnych: MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium.

Do konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa sieć hurtowni MAKRO Polska zaprosiło szkoły gastronomiczne z całej Polski. Do udziału zakwalifikowało się dwadzieścia szkół m.in. z Warszawy, Nakła Śląskiego, Starachowic, Szczytna, Bochni, Garwolina czy Wejherowa. „Zainteresowanie konkursem przerosło nasze oczekiwania – spłynęło do nas blisko pięćdziesiąt zgłoszeń w różnej formie, również filmów czy rymowanek” – mówi Joanna Purzycka, koordynatorka projektu. Zakwalifikowane szkoły wyznaczą reprezentujące je zespoły złożone z uczniów i nauczycieli, których zadaniem będzie przygotowanie autorskiego przepisu na danie tradycyjne z wykorzystaniem m.in. produktów marki MAKRO Chef: kaszy gryczanej, chrzanu tartego i miodu gryczanego, które to zapewni sieć hurtowni.

Najciekawsze trzy zgłoszenia wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Joanna Purzycka (koordynatorka konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie) oraz Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie). Dodatkowo przyznana zostanie nagroda publiczności dla zespołu, którego przepis zdobędzie największą liczbę polubień na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku.

Do zdobycia są nagrody: publikacja w międzynarodowej książce kucharskiej wydanej przez METRO AG, zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Oprócz szansy na nagrodę, każda z dwudziestu szkół otrzyma od MAKRO Polska zestaw produktów spożywczych MAKRO Chef i środków czystości MAKRO Professional.

„Celem konkursu jest zachęcenie szkół do zagłębienia się w kuchnię tradycyjną poprzez kreatywne wykorzystanie produktów naszej nowej marki własnej MAKRO Chef oraz poszukiwanie nowych smaków i połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu reprezentujący szkoły uczniowie – pod opieką swoich nauczycieli – będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoją wyobraźnię, pasję i talent kulinarny” – dodaje Joanna Purzycka.

Pierwsza edycja konkursu potrwa do marca. Kolejne dwie edycje zaplanowane są na kwiecień i wrzesień.

Konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.


MAGAZYN

Nr 174/2018

NA OKŁADCE: Marcin Koch, właściciel Bazaru Kocha i Talerzyków.
W ŚRODKU: wywiad z Philippem'em Mille, szefem kuchni restauracji Le Parc w zamku Les Crayères w Szampanii


PARTNERZY

Advertisement