PROFILE

KOREA TOWN
Właściciele koreańskiego baru Miss Kimchi - Paweł Łapiński i Aneta Łapińska - otworzyli w marcu koreańską restaurację Korea Town na warszawskim Mokotowie.

Restauracja jest niewielka, przeznaczona na 22 miejsca siedzące i ok. 15 w ogródku. Ma bezpretensjonalny charakter i luźną atmosferę. Szefową kuchni jest właścicielka Aneta Łapińska. Na przystawkę (16-30 zł) zjemy tu przykładowo ostrą sałatkę ze ślimakami morskimi i cienkim makaronem, z zup (30-35 zł) dostępny jest m.in. bulion z pierożkami, makaronem i mielonym mięsem wołowym, w daniach głównych (35-39 zł) znajdziemy m.in. KFC – Korean Fried Chicken oraz kaczkę na warzywach w łagodnym sosie bulgogi. Zupy i dania główne podawane są z zestawem ośmiu charakterystycznych w kuchni koreańskiej banchanów (dodatków do dań). Korea Town serwuje koreańskie alkohole z fermentowanego ryżu, koreańskie sake, soju, Makkoli (wino ryżowe w kolorze mleka), a także koreańskie piwa. Są też dostępne 2-3 wina białe i czerwone. Wystrój miejsca jest prosty, głównym elementem ozdobnym jest malowidło na ścianie w stylu koreańskiej sztuki ludowej, przedstawiające tygrysa i zająca palących fajki.

ul. Olesińska 2, Warszawa


więcej
ŻUROWNIA
W Katowicach od października 2016 r. przy ulicy Ligonia funkcjonuje Żurownia.

Właścicielami są Magdalena i Jakub Faron, znani na Śląsku z sieci lokali Mad Mick, oferujących burgery, steki i hot dogi. Za kuchnię odpowiada Jacek Golasiński. Żurownia to kuchnia śląska w nowym wydaniu. Pomysł wziął się z rodzinnego biznesu właściciela, którego rodzina od pokoleń wytwarza i sprzedaje zakwas do żuru. W Żurowni zjemy więc 4 rodzaje żuru, np. z borowikami czy wegetariański. W daniach głównych odnajdziemy inspirację zarówno śląską tradycją, jak i międzynarodowymi klasykami street foodu. Przykładowo Hajer to tortilla na zakwasie żurowym z roladą wołową oraz zasmażaną czerwoną kapustą, a Grubiorz - w klimatach shepard’s pie - to zapiekanka z krupniokiem. Są też kulebele, czyli kluski śląskie faszerowane mięsem wołowym. Żurki kosztują tu od 2 do 9 zł, dania od 10 do 16 zł. Karta alkoholi to wyłącznie piwa z browaru restauracyjnego Śląski Piwowar ze Śląska Cieszyńskiego. Lokal ma w tej chwili 24 miejsca siedzące, do końca roku w planie jest powiększenie do 100 miejsc.

ul. Ligonia 16, Katowice


więcej
SZTUCZKA BISTRO
W Sopocie, tuż przy głównej ulicy Bohaterów Monte Casino, naprzeciwko słynnego Krzywego Domku, otworzyło się pod koniec marca Sztuczka Bistro.

Właścicielami bistro są - znani z gdyńskiej restauracji Sztuczka - Piotr i Rafał Wałęsa, a także Marcin Przekwas. Rafał Wałęsa jest także szefem kuchni. Jedzenie w Sztuczce Bistro istotnie odbiega od serwowanego w Sztuczce. Kuchnia tu jest o wiele prostsza, ma francuskie i włoskie akcenty. Przepisy są klasyczne, ale ciekawe, a dania opierają się na trzech głównych elementach. Celem jest trafienie do szerszej grupy docelowej (również tej turystycznej), a także niższy food cost niż w finediningowej Sztuczce. W karcie znajdziemy zupy i przystawki (10-28 zł), sałatki i makarony (17-25 zł), dania główne rybne i mięsne (23-44 zł), a także desery. Zjemy tu przykładowo tagliatelle z pomidorami, bazylią i tartym parmezanem; wolno pieczony boczek z kaszanką, jabłkami i czarnuszką; stek z miecznika z cytrusowym sosem maślanym, prażonymi migdałami i pieczonym selerem. Karta alkoholi obejmuje ok. 300 etykiet win z całego świata (od 59 zł za butelkę), 24 z nich dostępne są na kieliszki (15-49 zł/kieliszek). Autorem karty koktajli jest szef baru gdyńskiej Głównej Osobowej - Dawid „Faroth” Gierjatowicz. Obejmuje ona kilkanaście klasycznych koktajli w autorskich interpretacjach (19-32 zł). Sztuczka Bistro to 30 miejsc siedzących w sali głównej i kameralne półpiętro, gdzie usiądzie 16 osób. Za wystrój odpowiada Magdalena Adamus ze studia Loft. Postawiono tu na minimalizm z przewagą koloru grafitowego, klimatyczną grą świateł i charakterystycznym kwiatowym motywem na ścianach.

ul. Bema 6, Sopot


więcej
STEAKOWNIA
Steakownia to sieć czterech sklepo-restauracji pod egidą Zakładów Mięsnych Warmia.

Pierwszy lokal powstał w Biskupcu, drugi w Olsztynie, w styczniu tego roku otworzyły się dwa kolejne w Warszawie. Steakownia powstała, by klienci mieli dostęp do wysokiej jakości wołowiny dojrzewającej. Wołowina Zakładów Mięsnych Warmia dojrzewa ok. 2 miesięcy w centralnej specjalnie zaprojektowanej dojrzewalni, skąd przewożona jest do skleporestauracji. Misją sieci jest edukowanie klientów w temacie mięsa, doboru najlepszego rodzaju mięsa do konkretnych potraw, stopniach wysmażenia itd. Każdy lokal ma własnego stekmistrza. Wszystkie cztery miejsca mają też ujednolicone menu. W karcie znalazło się kilkanaście rodzajów steków m.in. T-bone, Krzyżowa, Picania, Pajączek, Świeca i Bavetta i 4 rodzaje burgerów. Ceny steków zależą od lokalizacji i rodzaju mięsa, zamykają się w przedziale 5-30 zł za 100 g. Steakownie serwują także wino, które – podobnie jak mięso – można kupić na wynos. W najbliższym czasie sieć zamierza skupić się na istniejących lokalach, nie wyklucza jednak rozwoju w przyszłości.

Plac Wolności, Biskupiec; ul. Warszawska 2/2, Olsztyn; ul. Piękna 15, Warszawa; ul. Krucza 23, Warszawa


więcej
CRAFT COCKTAILS
Craft Cocktails to koktajlbar mieszczący się przy ul. Szerokiej w Gdańsku.

Miejsce stworzyli właściciele firmy Alfa S.C. z Sopotu oraz Michał Bołgin, który jest także menedżerem i szefem baru. Craft Cocktails oferuje koktajle na bazie ponad 200 różnych alkoholi. Łączone są one z własnej roboty sokami, esencjami i syropami. Tutejsza karta to 32 koktajle w cenie 18-22 zł. Są wśród nich klasyki, pozycje z menu znanych koktajlbarów (np. z nowojorskiego Employees Only) oraz autorskie kompozycje tutejszych barmanów. Przykładowo wypijemy tu Mai Tai (2 rodzaje rumu, likier pomarańczowy, sok z limonki, syrop orszadowy) czy podawany z małym kieliszkiem Prosecco koktajl Pornstar Martini (wódka waniliowa, likier z owoców tropikalnych, syrop waniliowy, syrop marakuja, sok z limonki). Craft Cocktails ma obsługę kelnerską i stoliki na 25 miejsc siedzących. Lokal urządzony został w stylu amerykańskiej prohibicji. Mamy tu więc przyciemnione światło, na ścianach wiszą wizerunki Ala Capone i czarno-białe zdjęcia z czasów prohibicji. Przy wystroju pomagała Malwina Zdybek z firmy Hamak.

ul. Szeroka 48/49, Gdańsk


więcej
VEGELABB
Katarzyna Wojciechowska-Nowak i Tomasz Nowak - właściciele internetowego sklepu ekologicznego Vegepack.pl - otworzyli kilka miesięcy temu Vegelabb, stacjonarny sklep i zarazem bistro.

Vegelabb pod hasłem „ground bistro and buy” oferuje kuchnię roślinną, stawia jednak na smak, a nie wegański przekaz. Miejsce kierowane jest do szerokiej grupy klientów, 90% stanowią osoby jedzące mięso, ale doceniające zdrowe jedzenie. Za kuchnię odpowiadają tu Maja Wirowska i Rafał Ślugaj. Vegelabb korzysta z sezonowych certyfikowanych produktów ekologicznych. Menu podzielone jest na śniadania, kanapki, zupy, desery, główną część stanowią firmowe budda bowls (22-25 zł) – zbalansowane miski dostarczające organizmowi codzienną dawkę potrzebnych substancji odżywczych. W menu znajdziemy m.in. Buddha z Tel Awiwu (z makaronem z marchwi, szpinakiem, hummusem, awokado i pieczoną dynią) czy Buddha z Meksyku (z guacamole, kolorową papryką, czerwoną fasolą, i komosą ryżową). Lokal ma 15 miejsc siedzących, ulokowany jest w warszawskim Soho Factory. Dostarcza też jedzenie do domów przez UberEats i Dailyvery.

Soho Factory, ul. Mińska 25, Warszawa


więcej
poprzednia 1 2 3 4 5 następna

MAGAZYN

Kwiecień 2017

NA OKŁADCE: Justyna Słupska-Kartaczowska. Kuchnia to męski świat.
W ŚRODKU: Wywiad z Janice Wong, szefową cukierni i koktajlbaru 2am:dessertbar w Singapurze.


PARTNERZY

Advertisement